Sunday, June 17, 2018

අඩු වයස් විවාහය ගැටුමක ඇරඹුමක්ද?






ස්ත්‍රියක් සහ පුරුෂයෙක් පවුලක් වශයෙන් එකට ජීවත් වීමේ පරමාර්ථයෙන් ඇති කර ගන්නා සබඳතාව විවාහය ලෙස සරලව හැඳින්විය හැකිය. සුදුසු වයසට පෙර විවාහය හා පසු විවාහය පුද්ගලයාට මෙන් ම සමාජය කෙරෙහි ද ගැටලුකාරී තත්ත්වයන් ඇති කිරීමට සමත් ව ඇත.පිළිවෙළක් නොමැති ලිංගික සබඳතා මඟින් සිදුවන්නේ  සමාජයේ පවතින සංවිධානාත්මක භාවය බිඳවැටීමයි.සමාජ විද්‍යාත්මක දෘෂ්ටිකෝණයට අනුව ස්වාමිපුරුෂයා හා භාර්යාව වශයෙන්  නීත්‍යානුකූලව සිදු වන පිළිගැනීම විවාහය ලෙස සරල ව හැඳින්විය හැකි ය. පිළිගත් ලිංගික සබඳතා හා එහි ප්‍රතිඵල කල් පවතින සමාජ සබඳතා වලට හේතු සාධකයක් වේ. එබැවින් සමාජය තුළ තුල විවාහයට හිමි වන්නේ සුවිශේෂී ස්ථානයකි.



විවාහයට සුදුසුම වයස ලෙස හඳුන්වන්න පුළුවන් කුමන කාල සීමාව ද ?


අතීතයේ පැවති කෘෂිකර්මය  මුල් කොට ගත් ලාංකීය සමාජ ජීවන රටාව තුළ අවශ්‍යතා සරල මට්ටමක පැවතීමත් 16- 25ත් අතර  ස්ත්‍රී සාඵල්‍යතාවය ඉහළ අගයක් ගැනීමත් යන කාරණා මත ස්ත්‍රී පුරුෂ දෙපාර්ශවයම අඩුවයස් විවාහයට යොමු වීම සිදුවිය. ආර්ථිකය විවාහයක පැවැත්ම තීරණය කරන ප්‍රබල සාධකයක් වීම හේතුකොටගෙන  ඒ සඳහා හොඳ රැකියාවක නිරත වීම අත්‍යවශ්‍ය වූවකි. ස්ත්‍රී පුරුෂ දෙපාර්ශවයම ඊට අවශ්‍ය අධ්‍යාපන සුදුසුකම් සපුරා ගෙන විවාහයට ගමන් කිරීම කළ යුතුයි. ඒ සඳහා සුදුසුම කාලය වයස අවුරුදු 25 ත් 30 ත් අතර කාල පරිච්ඡේදය වේ. මේ සඳහා සඳහා බලපාන ප්‍රධාන හේතුවක් ලෙස ස්ත්‍රියගේ සාඵල්‍යතාවය ඉහළ අගයක් ගැනීම මෙන්ම ආර්ථික ස්ථාවරත්වයක් ළඟා කර ගැන්මට ස්ත්‍රී පුරුෂ දෙපාර්ශවයටම හැකියාව පවතින කාලසීමාවක් වීමත් පෙන්වා දිය හැකිය.


තරුණ ප්‍රජාව අඩු වයස් විවාහයට යොමු වන්නේ ඇයි ?

අධ්‍යාපනයේ අවම බව අඩුවයස් විවාහය සඳහා බලපෑම් කරන ප්‍රධාන සාධකයක්. පාසල් අධ්‍යාපනය අතරමඟ කඩා වැටිම පදනම් කොටගෙන තරුණ පිරිස් ක්ෂණික විවාහ සඳහා යොමුවීමත් පූර්ව ලිංගික සබඳතා හේතුවන සිදුවන අවිවාහක මාතෘත්වය ලිංගික අධ්‍යාපනය සම්බන්ධව පවතින අනවබෝධය ද මීට මූලික හේතූන් ය. යොවුන් වියේදී ඇතිවන හැඟීම් වලට වැඩි බරක් දී විවාහ වීම තුළ සමාජ ගැටුම් නිර්මාණය වීම සිදුවෙයි. ඉන් අනතුරුව එතැන පවතින්නේ ඝට්ටනයකි. දෙමව්පියන්ගේ බලපෑම හා මැදිහත් වීමත් අඩුවයස් විවාහයට බලපාන තවත් කරුණක්. රටේ පවතින අධ්‍යාපන ක්‍රමයේ පසුගාමිත්වය මීට තවත් හේතුවක් ලෙස හැඳින්විය හැකි ය. යොවුන් වියට පත්වීමත් සමඟ විරුද්ධ ලිංගික ආකර්ෂණය ආදරණීය හැඟීම් ඇතිවීම ඇති වීම සාමාන්‍ය කරුණක්. නමුත් පවතින අධ්‍යාපන රටාව සමඟ ඔවුන් එම හැඟීම් යටපත් කර ගැනීමට දරන ප්‍රබල උත්සාහයක අවසානය ක්ෂණික විවාහයක් විය හැකියි.



අඩු වයස් විවාහය නිසා ඇතිවන ගැටුම් අවම කර ගත හැකි ක්‍රියාමාර්ග මොනවාද?


මූලික වශයෙන් කළ යුත්තේ  ආකල්ප වෙනස් කිරීමයි. ඒ වගේමයි ලිංගික අධ්‍යාපනයක් ලබා දීම. පුළුල් උපදේශන සේවාවක් ලබාදීමට කටයුතු කිරීම අතිශයින් වැදගත්. ඒ තුළින් සමාජයෙහි අඩු වයස් විවාහ මඟින් සිදුවන ගැටුම්කාරී තත්ත්වය අවම කර ගැන්මට අවස්ථාව උදා කර ගැනීම අපහසු කරුණක් නොවේ.


4 comments:

  1. වැදගත් ලිපියක්

    ReplyDelete
  2. DR DAWN නම් පෙම්වතා පැය 48ක් ඇතුළත බොහෝ දෙනෙකුට තම හිටපු පෙම්වතුන් ගෙන්වා ගැනීමට උදව් කර ඇති ආකාරය පිළිබඳ සාක්ෂි කිහිපයක් මම කියෙව්වා, එය සැබෑවක්ද, මේ මිනිසාට මගේ පෙම්වතා නැවත ගෙන්වා ගැනීමට ඇත්තටම උදව් කළ හැකිද කියා මම සිතමින් සිටියෙමි. මම ගොඩක් ආදරෙයි. මම මගේ පෙම්වතාට බෙහෙවින් ආදරය කරන නිසාත්, අපි මාස කිහිපයක් වෙන්ව සිටින නිසාත් මම ඔහුව සම්බන්ධ කර ගැනීමට තීරණය කළෙමි. ඇත්තටම මට එයාව ගොඩක් මගහැරුණා, මම එයාව ආපහු ගන්න අනිත් හැම ක්‍රමයක්ම උත්සාහ කළා ඒත් බැරි වුණා. මම DR DAWN හා සම්බන්ධ වූ අතර ඔහු මට පැවසුවේ මගේ හිටපු හිටපු අය ඉදිරි පැය 48 තුළ නැවත මා වෙත පැමිණෙන බවයි.
    මා පුදුමයට පත් කරමින් මගේ හිටපු පෙම්වතා හරියටම පැය 48 කින් ආපසු පැමිණියේය, වෛද්‍ය DAWN ට ස්තූතියි,
    ඔහුට ඔබට උදව් කිරීමටද හැකිය
    *ගැබ් ගැනීමට අකුරු කරන්න.
    * නැවත එක්වීමට අක්ෂර වින්‍යාසය.
    *ඕනෑම ලෙඩක් සුව කරන්න.
    * වාසනාව සඳහා අක්ෂර වින්‍යාසය.
    * ධනය සඳහා මන්ත්‍ර කරන්න.
    සහ වෙනත් අය.
    dawnacuna314@gmail.com හරහා ඔහුව සම්බන්ධ කරගන්න
    Whatsapp: +2349046229159

    ReplyDelete

මතකය හා අමතක වීම

මිනිස් මතකය ප්‍රධාන වශයෙන් කෙටිකාලීන මතකය සහ දිගු කාලීන මතකය  ලෙස කොටස් දෙකකට බෙදා දක්වන්නට පුළුවන. කෙටිකාලීන මතකයේ වූ කරුණු ඉක්මනින් ...